Zespół projektowy

dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ

dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ
Koordynatorka Ogólnopolska w zakresie realizacji 15 projektów
Koordynatorka projektów: „Perspektywa 3P dla województwa podkarpackiego”; „Perspektywa 3P dla województwa lubuskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa warmińsko-mazurskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa wielkopolskiego”

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Profesorka Uniwersytetu Śląskiego, Prodziekana ds. współpracy międzynarodowej i krajowej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego, doktorka habilitowana w zakresie pedagogiki, doktorka nauk humanistycznych w zakresie socjologii, pedagożka społeczna, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, członkini Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska, wieloletnia członkini Komisji Ekspertów ds. Zdrowia przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, specjalistka ds. monitoringu i praw człowieka, trenerka i edukatorka działań równościowych w kraju i za granicą, współpracująca z wieloma organizacjami trzeciego sektora. W latach 2022-2024 zastępczyni koordynatora projektu „Model Wsparcia Międzysektorowego”. Autorka licznych publikacji dotyczących procesów inkluzywnych i ich prawoczłowieczego wymiaru. Pracę w obszarze badań naukowych łączy skutecznie z praktyką, realizując projekty we współpracy z instytucjami zaangażowanymi we wprowadzanie polityk równościowych na poziomie krajowym i międzynarodowym (m.in. RPO, OBWE, ONZ, RE, UE, UNHCR).

Kontakt:

prof. Zenon Gajdzica

prof. Zenon Gajdzica
Koordynator projektów: „Perspektywa 3P dla województwa łódzkiego”; „Perspektywa 3P dla województwa świętokrzyskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa opolskiego”

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Prof. dr hab. pedagog specjalny, profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Główne kierunki badań: edukacja włączająca, edukacja i socjalizacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną, teoretyczne podstawy pedagogiki specjalnej, metodologia badań społecznych. Autor/współautor 11 monografii, m.in. Inclusive Education of Learners with Disability – the Theory versus Reality. Peter Lang, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien 2020 (współautorzy Robin McWilliam, Miloň Potměšil, Guo Ling); Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej. Nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020. Redaktor i współredaktor 25 prac zwartych, autor ponad 200 artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych. Od 2001 roku kierownik studiów podyplomowych: Pedagogika specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki. W latach 2008-2012 pełnił funkcję prodziekana ds. Naukowych i Współpracy z Zagranicą Wydziału Etnologii i Nauk i Edukacji w Cieszynie, w latach 2013 – 2018 dziekana tego wydziału. Po zmianach strukturalnych UŚ od 2019 do 2024 roku dziekan Wydziału Nauk Społecznych. Od 2015 roku jest członkiem KNP Polskiej Akademii Nauk. W latach 2022-2024 koordynator projektu „Model Wsparcia Międzysektorowego”

Kontakt:

Dr Magdalena Bełza-Gajdzica

Dr Magdalena Bełza-Gajdzica
Koordynatorka projektów: „Perspektywa 3P dla województwa mazowieckiego”; „Perspektywa 3P dla województwa pomorskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa śląskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa zachodniopomorskiego”

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Pedagożka specjalna, surdopedagoża, Wydziałowa Koordynatorka ds. Dostępności UŚ wspierająca studentów ze szczególnymi potrzebami od 2008 roku. Ekspertka ds. UD w Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym, Ekspertka ds. ETR w projekcie UNICEF Szkoła Dostępna dla wszystkich, nauczycielka akademicka związana z Wydziałem Sztuki i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Badaczka zagadnień związanych z funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnościami, pedagogiką specjalną również w perspektywie międzynarodowej. Członkini Sekcji przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Rady Naukowej Instytutu Pedagogiki, Rady dydaktycznej Pionu pedagogicznego, członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Realizująca różne projekty krajowe i zagraniczne w obszarze pedagogiki specjalnej, w tym związane z dostępnością. Czynnie włączająca się w prace na rzecz poprawy dostępności uczelni. Autorka/współautorka kilku monografii i kilkudziesięciu artykułów z pedagogiki specjalnej.

Kontakt:

Dr Sabina Pawlik

Dr Sabina Pawlik
Koordynatorka projektów: „Perspektywa 3P dla województwa podlaskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa lubelskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa kujawsko-pomorskiego”; „Perspektywa 3P dla województwa małopolskiego”

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Pedagożka specjalna, Wydziałowa Koordynatorka ds. Dostępności, nauczycielka akademicka związana z Wydziałem Nauk Społecznych w Katowicach. Członkini Zespołu Eksperckiego Pedagogiki Specjalnej przy Sekcji Pedagogiki Specjalnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Została również powołana do Zespołu ds. partycypacji dzieci i młodzieży w Polsce przy Rzeczniku Praw Dziecka. Na Uniwersytecie Śląskim kieruje kwalifikacyjnymi studiami podyplomowymi „Pedagog specjalny w edukacji włączającej”. Podejmuje współpracę badawczą z takimi ośrodkami, jak Uniwersytet Gdański, czy University College Cork w Irlandii. Jej dorobek publikacyjny zawiera rozdziały w monografiach naukowych, artykuły w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych oraz raporty z badań. Do najważniejszych tematów podejmowanych w pracy badawczej należą: inkluzja społeczna i edukacyjna osób z niepełnosprawnościami, sztuka i twórczość osób z niepełnosprawnościami, historia niepełnosprawności, partycypacja społeczna osób z niepełnosprawnościami, społeczno-kulturowe konteksty spektrum autyzmu.

Kontakt: